Eyelinertest - del 2

Nu är det dags för ett eyelinertest igen. Denna gången är det inga kajalpennor med. Tilläggas bör är att ingen lovar att de är vattenfasta eller vattenresistenta.
Från vänster till höger:
HM Dipliner
HM Liquid eyeliner pen
Isadora Bold tip Eyeliner
Isadora Fine liner eye stylo
Elf Creme eyeliner - Jag har inte den svarta, tog Midnight istället.
Geleyeliner från ebay, inget märke
Smashbox ögonskugga blandad med vatten
MUS Cake eyeliner
Svärtan hos de olika är helt klart av varierande kvalitet. Mina favoriter när det gäller svärtan är Isadora fine liner eye stylo (nummer 4) och Geleyelinern från ebay.
Hur klarade de vatten och gnugg?
Här har jag dragit en gång med finget över dem. Här visar sig kvalitén hos Gellinern från ebay som helt dragits ut. Smashbox-skuggan med vatten håller heller inte. (dock inte förvånande eftersom den inte är en eyeliner. De andra har inte rört sig en millimeter.
Här har jag droppat vatten på. (Kallt vatten om någon undrar.) Även liquid eyeliner pen från HM börjar ge sig.
Här har jag dragit fingret över när det fortfarande var blött. Alla ger sig utom Fine line stylo från Isadora och Elf.
Här har jag dragit med en fuktad handduk. Den som bara har tappat lite färg är den från Elf! Billigast har alltså bäst hållbarhet! (Nåja, nästan billigast. Den från Ebay kostade bara 10 kronor). Sen ska jag villigt erkänna att jag aldrig använder den eftersom den inte blir tillräckigt mörk och är rätt svårjobbad. Jag föredrar att använda Isadoras Flex tip eyeliner, men den hittade jag inte inför det här testet... Lägger in den separat senare!
Intressant va?
1 jenny:

skriven

jag har också den från elf men den sitter som skit på mig. min favorit är faktiskt H&Ms liquid eyeliner, sitter som ett smäck hela dagen (dock med primer under, men det har jag ju alltid). sen tycker jag även den från elf har dålig täckning och är lite svårjobbad. kanske har fått mig ett måndagsexemplar, vem vet. men icke att jag köper igen, kan jag säga ;)

2 Omygloss:

skriven

Vilken sleek-palett skulle du isf rekommendera? Jag är mycket för det naturliga, så Storm känns himla bra tycker jag. De har ju något annat än naturligt också så man kan variera sig lite.

Och fråga 2, vilken pout paint skulle du tro var bäst? Jag är mycket för det rosa där.. :)

3 Mathilda:

skriven

Mycket intressant ^^ Jag undrar vilken eyeliner som är bäst om man liksom vill vara lite extra kreativ, rita hjärtan å snirklar liksom ^^

4 snigelpicka:

skriven

Bra grej :) man kanske ska ska kosta på sig ngt annatän hm :P

Kommentera här: