Torr, men svettig

Om någon frågar vad jag har för hydtyp blir svaret snabbt TORR! För det är så det är. Jag har torr hy och behöver sällan använda puder för att matta ner (om inte foundationen är för "shiney"). Att hitta produkter för ansiktet såsom foundation, concealer osv.. har inte varit det lättaste.
Men nu har jag hittat min favoritfoundation som är Cliniques mineral powder som jag älskar. Mer om den i ett annat inlägg då jag  lovar att recensera den.

Till problemet då: Jag svettas enorma mängder på sommaren, jag blir alltså inte fet, det blir bättre på vintern, men hela sommaren svettas jag som en tok vilket gör att jag känner mig ofräsch. Ni förstår säkert mitt problem, och även om jag har en väldigt liten blogg (som förvisso faktiskt HAR följare på bloglovin) så vädjar jag till er läsare om att hjälpa mig med en lösning på problemet. Finns det nån BRA ansiktsdeo till exempel?


Sprid gärna mitt problem på era bloggar om ni vill hjälpa mig, ju fler förslag - desto bättre! Den som löser problemet bäst blir belönad med något fint i skönhetsväg!
1 beccis:

skriven

tycker du om rosa? kolla in mitt inlägg här då:

http://rebeccaharkonen.blogg.se/2011/july/alska-rosa.html#comment



2 Amandak:

skriven

Jag har samma problem men jag bara gillar läget jag. Så om någon annan har något bra tips så hamnar det inte i sopkorgen direkt. Ibland trycker jag mjukt papper mot pannan och tinningarna om det är extremt, men det är ju sådär kul, så tummen ner för det :)

3 Millah:

skriven

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

4 Josefine:

skriven

Har du provat absolut torr?.. Kanske svider kom jag på, men värt att testa! :)

Älskar din blogg förresten, kul att få lite inspiration.

Kram!

Kommentera här: