Högskoleprov

Imorgon sätter jag mig på universitetet och skriver vårens högskoleprov. Om jag är nervös? Ja, det var längesen jag var såhär nervös inför ett prov (å andra sidan har jag inte haft ett enda prov på fem år).
Matten trodde jag skulle vara enkel och svenska och engelskadelen har jag resonerat som så att det inte går att träna på. Men tji fick jag när jag satte mig med provet från i höstas och insåg att jag inte kan ett skit om matten. Det som är med på provet är sånt jag är kass på. Jag må läsa matte E bara för att jag tycker att det är kul, men bråktal har aldrig varit min starka sida, vilket visar sig nu. Det värsta är dock att man måste kunna formelsamlingen utantill. Det behövde man inte göra på hela gymnasiet. Så nu är det jag som läser om potenser och rationella uttryck in i det sista.
Jag är tillbaka i göteborg den här veckan just på grund av provet, men åker till hudik snart igen. Jag fick med mig en liten sminkväska men har inte sminkat mig alls. Tankarna har hela tiden varit på provet. Men idag fick jag insikten att det inte är hela världen om jag inte klarar det på första försöket, även om jag vill plugga till hösten.
När jag kommer till hudik ska jag göra lite videoinlägg med mina macläppstift och macskuggor.
Blä... nu vill jag bara sova...
1 Wysteriia:

skriven

Lycka till på provet :D Jag är så dålig i matte så vill inte göra det...skulle troligen få 0 poäng där ;) haha!



Svar: Haha det lät inte så jättebra du ;) hihi

2 Gaymasen:

skriven

Urkas! hoppas det går bra. :D



Och 12 timmar? Varje natt?! Gosh. Vilken ständig huvudvärk jag hade haft då. Stressen med allt som ska hinnas med om jag sov så länge. :P Haha. Men gött ibland :D

3 felicia:

skriven

du är sjukt duktig på att sminka! :)

4 Julia:

skriven

Hejsan! Jo, jag är en tjej som har lite mörk stil och därefter gillar mörkt smink! Jag brukar vardagligen sota mina ögon (som Taylor Momsen typ) med Wet 'n' Wild's svarta eyelinder och älskar den! Men eyeliners är ganska jobbiga att smeta ut och tänjer väldigt på mina ögonlock :/ så hade tänkt att köpa en ögonskugga istället, går snabbare och är bättre mot mina ögonlock. Men vill ha en som verkligen är svart! Såg att du hade använt Smashbox blackout eyeshadow och undrade vad du tyckte om den. Vill helst ha en nattsvart matt ögonskugga. Om du inte gillade smashbox, kan du tipsa om någon annan svart ögonskugga som är bra?

Kolla gärna in min blogg så att du ser lite mer på min sminkning kanske ;P tacksam för svar! ^^

5 Karin:

skriven

Sv. jadu bra fråga. Det beror nog lite på hur många man har, men jag skulle nog fokusera på att sortera efter märken och sedan inom varje märke färgkordinera lite, ser fram emot att se vad du har för några läppstift i samlingen :)

6 Mia:

skriven

Tack så mycket! =)

Kommentera här: