Smashbox Fade to Black - Fade in

 
 
Denna palett kom med Smashbox höstkollektion 2013 Fade to Black och heter Fade in. Sent att recensera kanske, men den finns fortfarande kvar att köpa på Kicks.
 
 
Ytterförpackningen (något svår att fotografera) är blank kartong med namnet på framsidan.
 
 
Själva paletten är stilren i en rosa gradient med "smashbox" skrivet på utsidan. Baksidan som jag inte har någon bild på har både en QR-kod för att komma till en tutorial på looken för kollektionen samt om man drar bort det översta en eye chart över looken.
 
 
Paletten själv innehåller neutrala färger i kalla toner.
 
 
(Ursäkta oskärpan på de nedre skuggorna, jag jobbar fortfarande med att optimera kameran)
Den svarta skuggan i det högra, nedre hörnet har små glitterpartiklar som inte verkar följa med alls på huden. Alla swatches är gjorda på bar hud.
 
Skuggorna håller sedvanlig smashboxkvalitet och innehåller det man behöver både för neutrala och sotade looks. 
 
Om du hittar den här och är sugen på en neutral palett med en liten twist (den olivgröna skuggan med glitter) rekommenderar jag varmt denna!
 
 
Uppdate: Här är en bild med bättre vitbalans samt med skuggorna swatchade på primer. Primer är ingen nödvändighet, men speciellt den sista skuggan mår bäst av det för att fånga upp glittret.
 
 
1 Beautybylinda:

skriven

Ser jättefin ut :) Har varit nyfiken på denna sen jag såg den i höstas

Svar: Den är väldigt fin, och smashbox har så bra kvalitet! Jag är sugen på Fade out-paletten också med sina lila toner!
Lenore Bohman

Kommentera här: