Sminksamling del 2 - Paletter

Nästa del i sminksamlingen är mina nuvarande favoritlådor. De här två lådorna innehåller alla mina ögonskuggspaletter (bortsett från mindre paletter som Wet 'n' wild, Dior, Miyo, Guerlain osv). Jag älskar dessa lådor och jag blir lite lycklig i magen av att öppna dem och sortera om igen och igen och igen. Detta är förvisso något jag gör med allt mitt smink hela tiden (sorterar alltså), men den senaste tiden har jag varit i ett palettflow och försöker variera min användning!

Ursäkta för att bilderna är så pass mörka, jag har inget ljus vid min sminkmöbel så jag kan inte prestera bättre, tyvärr! Här kommer de!
 
 
 
Först ut är den vänstra lådan (nähä?!) och här förvarar jag alla paletter som inte är Urban Decay för de har en egen låda. Här finns alla möjliga märken; Nars, Lorac, The Balm, Laura Mercier, Smashbox, Sugarpill. Här bor vanligtvis Tartepaletten jag visade i det förra inlägget. Jag VILL att paletterna skall kunna ligga rakt och fint, men det är svårt när de är så olika form och lådans storlek är begränsad. Förut hade jag dem i en större låda
ståendes på högkant, men jag blev inte lika inspirerad som nu.
 
 
I lådan till höger jag har som sagt mina Urban Decay-paletter av olika slag, de tre Naked-paletterna, Vice 2, Face case, Glinda osv. Jag är barnsligt kär i deras förpackningar, detta är dock ett något osunt begär. Eller? 
 
 
Säg till om det är nåt ni vill titta närmare på, kanske vill ni se en komplett palettsamling med lite mer detaljer om vad jag har?
Jag sorterar ständigt om i min samling eftersom det blir lite av en terapi för min splittrade ADHD-hjärna. Boxar, askar och lådor är jag sinnessjukt besatt av. Helst om jag får klä in dem i eltejp!

Kommentera här: