MAC Club - Dupes

Hej!
 
Äntligen är jag tillbaka i bloggen, känner mig sugen att blogga nu igen så nu kör vi!
 
 
MAC Club är en omtalad skugga som är duokrom mellan brun och grön. Den är riktigt vacker, men jag har aldrig riktigt varit nöjd med appliceringen. Därmed har en dupejakt påbörjats! Jag har hittat två riktigt bra alternativ (som till och med är bättre än Club) och en riktigt dålig. Jag hittar inte just den där dåliga, och därmed minns jag inte heller vad den heter. Den är från Make Up Store och i pannan ser den riktigt vacker duokrom ut, med skiftningar i brunt och grönt. Men när man ska få färgen på huden är det OMÖJLIGT att få fram det gröna. Den ser bara ut som en brun skugga.
 
Men, då till alternativen som är riktigt bra! (Det är lite svårt att fota duokroma skuggor och få fram det ordentligt, men förhoppningsvis är det tillräckligt!)
 
 
Här är MAC's Club (165 kr)
 
 
 
MUA nr 12 (ca 11 kr)
 
 
 
Lorac Multi Plex 3D-palett, skuggan längst upp till höger. (Ca 130 kr)
 
Då vidare till swatcherna:
 
 
Från vänster: Mac Club, MUA nr 12, Lorac 3D.
Övre raden är på bar hud och nedre på ett tunt lager Urban Decay Primer potion.
 
Som ni ser så har både MUA och Lorac betydligt starkare duokrom effekt och Club fäster ganska dåligt utan bas och visar knappt något grönt alls. 
 
MUA är mörkast och glider bäst på av dem alla och kräver inte någon bas för den vackra effekten. Lorac-skuggan är något mer kopprig i tonen än de andra två.
 
Med bas är Club något grönare än de andra, som om det är mer grönt pigment i, till skillnad från de andra som har en silvrigare grön. Såna här skuggor är alltid lite lurigare att beskriva än "vanliga" skuggor.
 
Men de har alla sina egna kvaliteter och helt beroende på hur man vill ha dem kan man välja dem alla tre. Fördelen med MUA nr 12 är att den bara kostar 11 kronor (1 pund) och glider på som smör.
 
Lättast att sudda ut är Lorac-skuggan följt av Club och sist MUA nr 12.
 
 
Hoppas det här ger er lite mer inblick i dessa ljuvliga skuggor! Jag kan erkänna att jag känner mig lite ringrostig när det gäller bloggandet (har gjort lite mer Youtubevideos och till och med ett inlägg på min andra blogg, om ADHD). 
 
 
Jag ska som sagt försöka komma igång med bloggandet igen, för det är ju ganska roligt. Anledningen till att jag fokuserat med på Youtube är att jag får mycket mer respons där än på bloggen och det är alltid lättare och roligare att skriva när man får respons!
 
Puss och kram till er <3
1 Andrea:

skriven

Åh vad kul med att blogginlägg Lenore! :D
Jag har den från MUA, löjligt prisvärd skugga!
Jag har även Label Whore från Too Faced, den är också lite lik (samma idé)
Dessutom vet jag att Wet n Wild har en liknande i deras palett "Comfort Zone" :)

Svar: Ja, jag har hört om Comfort zone jag med, men har inte just den hemma! Får leta vidare efter en perfekt dupe som är lite krämigare än Club!
Lenore Bohman

2 Karin:

skriven

Club har jag nästan glömt bort hur fin den är, använder den för sällan och nu var det otroligt länge sedan :)

Svar: Ja, den är väldigt fin, och klarar sig själv på locket!
Lenore Bohman

3 Lisa Stenberg:

skriven

Var finns MUA att köpa någonstans?

Svar: Åh, ser att jag svarar lite sent! Men bättre sent än aldrig :) MUA är Makeup Academy och finns på http://www.muastore.co.uk/ :)
Lenore Bohman

Kommentera här: