Sminksamling del 1 - På toppen

Tänkte att jag skulle gå igenom och visa min sminksamling och börjar med det som står ovanpå min möbel. Vill ni se allt samlat i ett inlägg eller är det bättre om jag delar upp det i delar (typ låda för låda)? You descide!

Här är iaf det som står ovanpå möbeln. Möbeln har jag ingen aning om var den kommer ifrån då jag fått den, men någonstans inne i mig känns det som Kinnarps men hittar ingen logo någonstans.
 
Ovanpå står allt som inte funkar att ha i lådor alternativt är smidigare att ha i burkar.
 
 
 
Här är en överblick på vad jag förvarar där. Paletten är en Tarte-palett jag försöker använda mer och därför ligger den framme, dessutom är den ganska fin att se på! :)
 
 
Till vänster har jag mina penslar i två E.L.F-hållare. Den bakre innehåller de till ansiktet och jag har ställt hållaren på plastburkar för att få upp den i höjd. I den främre har jag penslarna till ögonen och mer detaljarbete. Jag ska dock köpa ris och hälla i så att i alla fall ögonpenslarna kan stå upp någorlunda. Framför har jag min Ecotool-kabuki och en kabuki från Real Techniques och en spegel från TGR (20 spänn, sjukt värt det!). Den lilla flaskan är ansiktsolja från Tarte.
 
Bredvid penslarna har jag ett läppstiftsställ med mina maskaror, de bakre två raderna för full size och de främre för minisar. 
 
 
Bredvid maskarorna har jag mina läppennor, mest från MAC och NYX och MUS. Hade dubbelt så många innan jag gjorde mig av med dem, känns betydligt bättre! Bredvid den... ja, alltså jag måste berätta om mitt missbruk av eltejp. Jag älskar att surra in allt i eltejp, det blir mycket finare då! Det här är alltså helt enkelt Brush Cleaner från Kicks som jag senast igår surrade in i ett varv tejp. Mycket snyggt! Till höger om sprayen finns en burk (liten pringelsburk surrad i eltejp) med eyeliners i pennform, inte några flytande utan kajalvarianten. Ytterligare till höger är det en ännu mindre burk inlindad i eltejp (yeah, you can see where this is going...) där jag förvarar mina kortare pennor, främst från Urban Decay som kommit i olika set och paletter. Då dessa är kortare syns de inte i den högre burken. Rosettarmbandet runt burken är från Tarte of the cuff-paletten.
 
Längst till höger är min Fix+ från MAC som jag i princip aldrig använder, men flaskan är trasig så jag kan inte lägga den ner i en låda. Framför den står min Beautyblender pure (vilket är den vanliga BB förutom att den är vit) i sitt lilla ställ och en liten massageboll från Dollar Store. Det lilla svarta som ligger där är en minipalett från Dior, tror jag visat den i ett inlägg för lääääääängesen. Sjukt söt i alla fall!


Såja, det var del ett! :)

Kommentera här: