Modifiera din concealer

Jag har länge haft MUS cover all blue (en burk med bara den laxfärgade delen från Cover all mix) men inte använt den eftersom den är alldeles för torr för att ha under ögonen. Idag tog jag tag i saken och gjorde den till en perfekt under-ögonen-concealer!
Du behöver:
Rosafärgad concealer i fast form (MUS Cover all Blue)
Tom liten burk eller en burk med en produkt som du inte vill ha kvar
Ögonkräm, helst ljusreflekterande
En spatel eller liten pensel att blanda med
Om du inte använder en tom burk, så börja med att gröpa ur burken du vill använda (i mitt fall en torkad eyeliner från ELF)
Torka sedan ur burken ordentligt med en våtservett. Den måste vara helt fri från produkt.
(Ignorera mina missfärgade naglar... det är Fly från OPI som ställt till med det och jag har inte hunnit måla om dem)
Tadaaaa! En ren och tom burk!
Gröp ur önskad mängd concealer med en spatel eller baksidan av en borste.
Gröta ner det i burken och gegga till det.
Fyll på med ögoncreme, hur mycket beror på hur hög täckning du vill ha på din concealer. Prova dig fram!

Gegga ihop det ordentligt!
När du fått en jämn smet utan klumpar kan du prova den och se om konsistensen är bra. Är den för lös - ta mer concealer. Är den för fast - ta mer ögoncreme.
Voilà så har du en alldeles perfekt, vårdande concealer att ha under ögonen!
1 Malin:

skriven

Vilken superidé :)

2 Sandra:

skriven

Vilket bra tips!!:)

3 Gaymasen:

skriven

Whiskey? WHISKEY? Alltså... hellre dör jag. Typ. ^^

4 spiderchick:

skriven

vad pysslig du är :-)

5 Gaymasen:

skriven

Haha, you got me!



Nej men det gör inte så ont att ta bort eltejp, tycker jag. Haha. ^^

6 Anna:

skriven

Sv: Hahaha samma här du! Förstår inte vad dom menar när dom säger så!

7 Mia:

skriven

bra tips =)

8 Hanna:

skriven

Sv: Haha, å jag har aldrig ens varit där innan, blir första gången i april. Jag kommer löpa AMOK och förmodligen gråta då jag äntligen får stå å titta på allt innan köp. Haha, vilken nörd :]

9 Hanna:

skriven

Sv: Ahh den var ändå billigare än jag trodde! Delar man upp det är det ju ett bra pris för 5 skuggor

10 Gaymasen:

skriven

Ska kika på Second Hand-butiker, Glitter och liknande och se om jag hittar något annat får det la bli linne under men ville ha något mer annorlunda och roligt. ^^

11 BEAUTY TOOLS:

skriven

Sv: Men gud tack så jättemycket! :) Vad glad jag blir :)

Kommentera här: