Marmorering

Fråga: Kollade på youtube å testade...Men jag fattar inte alls hur du fick det att funka...För mig blev blev det först gör tjockt, för lacket flöt liksom inte ut...Vad använder du för lack är det jag undrar.
Svar: Jag upptäckte också att marmoreringen inte fungerade så bra med tjockare nagellack när jag skulle göra med sommarfärger. När jag lyckades med mina naglar använde jag Sally Hansen Hard as Nails - Brick wall, Sally Hansen Hard as Nails - Black out och OPI's vita nagellack som följde med i ett fransk manikyrset.


Sally Hansens nagellack var alldeles perfekt tunna i konsistensen, Depends var desto svårare. Jag tror att det är bäst att satsa på tunna nagellack för att lyckas med marmoreringen. Jag återkommer om jag hittar fler varianter som fungerar, men jag har som sagt bara testat en gång!


1 Beatrice Veronica Holm:

skriven

Sv: ahkej! Nä jag använde L'oreals ena, på tub, vet inte exakt va den hette men den var perfekt dryg, och luktade underbart. Den var riktigt fet, utan att göra huden fet, snarare tvärtom... men enda stället den finns är typ kicks (om ens dom har kvar den) och kostar nästan 80 spänn och tycker det är alldeles för mycket för sådant.. :p

2 Mathilda:

skriven

tack för svaret ^^ sj har jag nog bara ett lack som funkar..synd att opi lack är så dyra :/

3 Anna:

skriven

Jag använde depends nagellack :) Och ett från viva la diva, och det gick väldigt bra tycker jag :) Tycker dock att färgen blir lite tunn eller hur man ska säga? Ex om man använder svart så blire mer brunaktigt, och rött blir mer åt det rosa hållet. Så jag skulle nog satsa på andra lack än depends ändå. Viva la diva-lacket vart asbra :)

4 Hanna:

skriven

Wow:) det fick du till:)

Kommentera här: