Recension - Z-paletter

Äntligen kan jag recensera mina z-paletter, minneskortet är tillbaka!

Vad är då z-paletter? Jo, det är magnetiska paletter utan hål för skuggor, vilket innebär att du kan sätta i vilka storlekar på skuggorna eller blushen som helst! Locket är också magnetiskt så paletterna öppnas inte i ohappa. Locket är genomskinligt och består av hård plast, så skuggorna kan inte på något sätt mosas.




Paletterna finns i tre storlekar, varav två går att köpa från en svensk sida. De stora paletterna rymmer tio microshadows och sex cybershadows. De små rymmer fyra microshadows. De finns i de fyra färgerna som syns på bilden; rosa, leopard, zebra och svart.














Jag har mina skuggor sorterade efter färg. Några har hamnat fel bara för att jag ville få plats med så många skuggor som möjligt. Den sista paletten har bara blush i sig.


Man kan med lätthet vända paletten upp och ner och skuggorna sitter som berget, men inte så hårt att du inte kan "möblera om" hur du vill.


Här är några skuggor jag har depottat men som inte får plats i någon palett. Det är hemskt jobbigt att inte ha skuggorna i en magnetisk palett, de far runt och är allmänt osorterade. Nu ska jag inte depotta fler förrän jag har fler paletter att stoppa dem i! Z-paletterna är underbara!


Var finns paletterna?
Jo, på www.ooops.se


Vad kostar de?
239 för de stora och 179 för de små.


Make up store-skuggorna behöver man inte sätta en separat magnet under eftersom de är magnetiska från början. MAC-skuggor som man depottat själv måste man däremot sätta en magnet på. Kanske att jag någon dag visar hur jag depottar dem? Vore det intressant?

1 Caroline | Makeupedia.se:

skriven

Gott nytt år!!

Kommentera här: