Varför jag började skönhetsblogga

Kajalpennan föreslog på sin Twitter att alla skulle skriva och berätta om varför vi började blogga, många har hängt på, däribland Total Beauty och många, många fler. Så nu tänkte jag haka på!
Jag har bloggat fram och tillbaka i flera år, i början var det ett sätt att ventilera mina känslor på eftersom jag har mått väldigt dåligt. Bloggarna har avlöst varandra när jag har tröttnat. I april 2010 startade jag bloggen lenores.blogg.se där jag skrev om min vardag. Jag hade en period där jag virkade mycket och la upp bilder på mina små kreationer. Tiden gick och jag fick upp ögonen för ett nytt intresse. Smink. Jag var inte en person som ofta sminkade mig, jag har inte varit en sån som lånade mammas läppstift när jag var liten. I gymnasiet räckte det med en svart kajalpenna så var jag klar. För ett halvår sen ändrades det.
Bloggen började fyllas av produkter, face of the day och så vidare, men fortsatte att innehålla mitt privatliv. Jag insåg ganska snabbt att mina få läsare skulle tycka att det var roligare om jag hade en helt renodlad sminkblogg och höll privatbloggen på ett annat ställe. Sagt och gjort så flyttade jag sminkinläggen till min nya blogg (den som du läser just nu) och har kvar min andra blogg som privatblogg. Jag har fortfarande inte många läsare, men varje kommentar jag får blir jag jätteglad för! En orsak till att jag har få läsare är att jag är ganska dålig på att uppdatera... Jag kan lova att bli bättre på det, och det ska jag. Nu när jag har spenderat två veckor hemma hos mamma och pappa har jag sminkat mig oftare och mer än jag brukar och inser att det är riktigt kul igen!
Det enda problemet just nu är att jag tappat bort kameraladdaren...
Nåväl, det är väl några ord om hur det gick till när jag började skönhetsblogga :) Länka gärna era egna berättelser i kommentarerna, vare sig det är skönhetsbloggning, modebloggning, vardagsbloggning eller en blogg om stortånaglar!
Kram Lenore
1 Kajalpennan:

skriven

Jag har också en privat blogg vid sidan om. En liten, ej sökindexerad sak. Tycker att det är skönt att separera mitt jag från mitt alter ego Kajalpennan

Kommentera här: