Swatchfest - Läppstift

Det finns en grupp på facebook där man byter smink med varandra! Fantastisk idé tycker jag, och läppstiftsnörd som jag är så har jag bytt till mig lite läppstift!
 
Först ut är Cockney i lustreformulan från MAC:
 
 
Sen har vi Prince Noir från MAC, denna är i formulan Matte.
 
 
Efter det följer ett ett rouge Dior-stift #999, Rouge Ara.
 
 
Näst ut är mitt allra första YSL-stift! Detta i nyansen Rouge Volupté. Det är rätt likt MAC's Rebel (mitt favoritstift all times!), något fuktigare i formulan dock. Jämförelse kommer i slutet av inlägget.
 
 
Sen fick jag med mig ett ministift från Lancôme i färgen 132. Jag tror att detta föjlde med i ett kit från Kicks om man köpte Lancômeprodukter för en viss summa! Visst är det gulligt?
 
 
Sist men absolut inte minst är ett stift från Vercace i nyansen Rosetto! Det är mitt första Vercacestift.
 
 
Kolla bara på detaljerna:
 
 
Sen fick jag även med läppennan Santa's little helper från MsChic som följde med i Glossyboxen förra månaden!
 
 
Swatches på ovanstående:
 
 
1. MAC Cockney
2. MAC Prince Noir
3. Dior Rouge Ara
4. YSL Rouge Velopté
5. Lancôme 132
6. Vercace Rosetto
7. MsChic Santa's little helper
 
Och så en jämförelse mellan YSL Rouge Velopté och MAC Rebel:
 
 
Rouge Velopté till vänster och Rebel till höger.
1 Lea:

skriven

vad heter gruppen på facebook? (kanske missat om du skrivit det :) ) ha de bra! kram lea

Svar: Nä, du har inte missat nåt, det är jag som missade att skriva det! Makeupoholics united <3 heter gruppen! Finns en till också, som heter "Kosmetik, hår/hud/nagelprodukter m.m. bytes/säljes" Det är beroendeframkallande haha!
Lenore Bohman

2 Mia:

skriven

kul att byta till sig en massa kul =)
Ja jag vet inte, tänker mig att kvallan är liknande de i paletterna..

Svar: Ja, det är jätteroligt! Men tyvärr lite stressande eftersom vissa paket måste äääääända till postutlämningen för att kunna skickas... :PViola hade en video med swatches och en liten recension och hon verkade mer än nöjd och nämnde inget om pudriga skuggor alls!
Lenore Bohman

Kommentera här: